Key West

10 augustus 2019 - Key West, Florida, Verenigde Staten

10 augustus

Vandaag gaan we naar Key West.
Onderweg ontbijten bij Wendy 's, dit is een keten alleen te vinden in Amerika.
We gingen om 8.00 uur op pad.
Onderweg zien we een super groot meer. Wauw geweldig.
Het wordt steeds mooier, allemaal eilandjes verbonden met bruggen. Zó uitgestrekt en prachtig. We rijden naar het uiterste puntje van Key West, de sfeer, de mensen, ongekend.
De warmte, de Cubaanse invloeden. We besluiten een cocktail te bestellen in een typisch soort visrestaurant gecombineerd met allerlei drankjes met rum en andere exotische drankjes. Ook vlees is mogelijk.
Er staat van alles op de kaart. En zodra ze aan de tafel komen zich voorstellen en vertellen dat zij jouw persoonlijke ober zijn, trek dan je portemonnee maar open😂🤣😂wel heel persoonlijk en gezellig. En ze zijn oprecht geïnteresseerd. En anders spelen ze het goed haha.
Daarna de stad door lopen . Wat bijzonder, die winkels, muziek op straat. Gewoon gezellig, en dat is iets wat je van Europa kent maar van vervreemd in Amerika.
Een winkel, It Sugar, verkoop van veel zoetige spullen spelletjes en grapjes vooral over Trump.
Reuzepakken Nerds en chocolade.
De huizen zijn van hout in allerlei kleuren. Het doet me denken aan Pippi. Zó bijzonder en groot.
We hebben het warm, maar genieten enorm. We gaan terug naar de auto die we in een parkeergarage hebben gezet. We rijden richting Sugarloaf Lodge. Daar kom je als toerist niet, wel als local. Wij waren we op geattendeerd door Nederlanders die we tegenkwamen in St Augustine. Het was ff zoeken maar Barry had begrepen dat we een lange weg moesten uitrijden en daar parkeren aan t einde vd woonwijk als je t zo kan noemen.
We hoorden stemmen, en liepen zo t natuurgebied in. De jonge mensen liepen ons tegemoet gaven ons een hand of een boks. En we liepen richting een brug. Wauw een soort kanaal/rivier zout, en rotsachtig. Zóveel zout je blijft drijven en moet tegen een soort stroom versnelling in zwemmen.
Een hoop gasten en wat gezinnen zitten bij elkaar. We praten en lachen en ze vragen waar we vandaan komen . En hoe we deze plek gevonden hebben. Dat weten toeristen namelijk niet.....mooi zó niet bekend maar zó uniek. Het water is warm.
Iedereen springt vd brug, heel hoog. Oké achtbanen, snelheid, prima. Maar dit ga ik niet doen, hoogte is niet mijn ding. Heb t op Zakynthos wel gedaan na een uurtje dralen. Doe t gewoon niet, erin zwemmen tussen de vissen, heerlijk.
Riko laat zich uitdagen door de Amerikanen en ze hebben veel lol. Ik voel me trots, ook Sanne Ivo en Barry springen erop los.
We kletsen nog wat en gaan naar de auto.
Bijzondere dag met veel mooie momenten.
Nu rijden we terug en zien de mooie natuur en Ivo zag zojuist een dolfijn zwemmen. We koesteren dit en rijden door en genieten vd mooie plekjes en zien een regenboog, Ook de wolken hier. Ze zijn zó anders net schimmen, zoals Riko, terwijl ik dit schrijf, zojuist zei.
Het is net of we op de zee drijven en omringd worden door natuurverschijnselen.....
Dit speciale gevoel met Racoon op de achtergrond neemt niemand ons meer af.
Voel me zó rijk.

We rijden richting Miami en willen aan zee eten in Key Largo, en daar de zon onder zien gaan. Dat is hier vroeger dan in Nederland. ‘8:01 pm’, zoals Siri ons vertelt.
We zien t onderweg. We komen aan en deze plek is er 1 uit een boekje; palmbomen, bootjes, mooie lichtjes, tafeltjes op t strand maar ook boven op het terras.
We krijgen daar een plekje aan een grote ronde tafel met uitzicht op zee. Mooie muziek op de achtergrond, Ff knijpen hoor, is dit echt? Wat een mooi kado😍.
We krijgen water in mooie glazen en nadat we geproost hebben bieden Ivo en Sanne ons dit etentje aan.
We drinken witte Sangria, eten héérlijke dagverse vis, Spareribs en Burgerking Riko, hoe kan t anders, een fantastisch lekkere burger.
Moe en voldaan van zón mooie dag, rijden we terug nh hotel. Riko gaat achterin zodat ik gezellig bij Bar kruip.
Hij heeft er niets aan, ik ben zó moe en val net als Ivo en Sanne in slaap. Gelukkig blijft Riko wakker. En brengt Barry ons weer veilig thuis.

1. Constance:
    Mooi🥰😌
  2. Cindy:
    12 augustus 2019
    Wat schrijf je toch prachtig! Leef helemaal met jullie mee! Geweldig!!
  3. Constance:
    12 augustus 2019
    Heel benieuwd naar de foto’s!
  4. Yvonne Hemelrijk:
    Heerlijk zeg! 😍
  5. Jannie:
    12 augustus 2019
    Lieverds wat beleven jullie veel!! zo leuk om te lezen, zo leuk geschreven! nog even en dan weer naar huis, ook weer fijn! goeie vlucht terug!! en tot bels! 💋❤️✈️
  6. Monique:
    12 augustus 2019
    Dankjulliewel😘Riko plaatst altijd mijn verhaal vanuit mijn notities. Ben ik heel blij mee. En soms gooit ook hij een eigen "sausje " erover heen. De foto's komen er als t goed is vandaag nog op, wellicht lukt dat op de luchthaven. Dikke kus voor jullie allen. En tot in Nederland xxx