“And it all started... right... here...”

31 juli 2019 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

31 juli
Op tijd op, gisteren Koekepan gekocht, zat er niet in, bijzonder, en wentelteefjes gemaakt .
Plannen voor vandaag zijn met de Uber nh centrum. We vertrekken op tijd, je boekt en binnen 7 minuten staan ze voor de camping. Leuke gezellige man, die altijd in New York heeft gewoond en sinds 1.5 jaar in Charleston woont. Nooit gedacht en verwacht maar een verademing; de mensen, het klimaat, het eten wonen ah strand etc. Hij attendeert ons op goeie restaurants, mooie plekjes om te bezichtigen en we besluiten om keuzes te maken. Eerst een heerlijke verwennerij, koffie en lekkers gescoord bij een sjieke tent waar zelfs kunstwerken op t toilet hangen. Je kijkt je ogen uit. We gaan als eerste nh Fort Memorial met de boot, de burgeroorlog tussen North and South rond 1861 die voor de vrijheid van Amerika heeft gezorgd.
Het is bijzonder om te zien. Maar vooral als Europeaan te aanschouwen dat ze hier denken, dat alles bij hen begonnen is. Vrijheid voor heel de wereld. Ja dat hebben zij allemaal gedaan. “It all started right here.” God bless America.
De gids gaat op een verhoging staan met microfoon en geeft een soort one man show, we onderdrukken onze lach en eigenlijk ergert het ons ook, poppenkast.
Thank God I am from Europe!!!
Daarna wandelen we verder, we gaan door de mooie straten, bijzonder mooie bouwstijl, en besluiten iets te gaan eten.
Daarna naar de mooie fonteinen ad haven, wat is het hier prachtig en hier leeft het ook. Veel mensen.
Daarna nog langs de, inmiddels bijna verlichte, straten. Daar stond een zwarte oude Chevrolet, waar je met krijt op mag schrijven.
We besluiten alledrie om iets persoonlijks en leuks op te schrijven, ook ter nagedachtenis aan Ivo’s vriend die zó van auto's hield, dat had Riko gemaakt.
We raken even verderop aan de praat met een Amerikaanse vrouw van Hongaarse afkomst, die familie in Nederland heeft. Lekker met haar gelachen.
Ach ja en we kochten een mooie hoed en pet dus zij en wij blij.
Ook zij is vol lof over hetzelfde restaurant ah water, Fleet Landing. You must eat shrimps and grits. Het was heerlijk en Barry en Riko namen iets anders maar genoten ook.
Overal betaal je 1x drank en krijg je steeds bijgeschonken. De wijn en bier waren hier relatief duur maar uiteindelijk niet. Zij verdienen niet op de drank zoals in The Netherlands. Hier was t eten wel een stuk duurder.
Op de terugweg met de Uber weer leuke reistips gekregen voor Orlando en Miami. We hebben besloten Key West te schrappen.
Gezien de reistijd en wat we verder nog willen doen samen met Ivo en Sanne.
Morgen vertrekken we naar St Augustine on the beach.

1. Yvonne Hemelrijk:
    5 augustus 2019
    Prachtige foto's! Heel veel plezier nog met ivo en Sanne is t gezinnetje compleet heerlijk lekker genieten😍