Eindelijk! Een strand!

1 augustus 2019 - Saint Augustine, Florida, Verenigde Staten

1 augustus

Vanmorgen iets later dan gepland vertrokken, maar ff over half 9 reden we weg.
Konden aardig doorrijden , wel saaiere omgeving. We rijden wel steeds meer palmbomen tegemoet.
Leuke en lekkere lunch gedaan bij een wegrestaurant.
Wat een leuke mensen, de dame die de bestelling opnam had in die 8 kaar niet eerder Nederlanders gehad.
En dan mayonaise bij de fish and chips, no are you kidding? En Barry ook bij zijn chicken wings. Gekke mensen, moest ze gedacht hebben.
Druk restaurant en 1 uur en 50 minuten verwijderd van onze nieuwe plek.
Het ging regenen en de straten stonden blank.
Bar is gaan rennen met een paraplu over en door de plassen. Hij reed de camper voor en de man vh restaurant bracht mij met een paraplu boven mijn hoofd erheen. Prinses zouden de mannen zeggen.....hihi wie ik? Hihi nou op vakantie wel hóór. Alhoewel soms hoor ik dit thuis ook.
Rijden net langs Jacksonville, stonden een paar hoge grote gebouwen.
Nu in Florida met schijtweer, wordt niet ff relaxen op t strand denk ik.

We komen op de camping, het trekt een beetje open en we besluiten ons zwemgoed aan te doen en naar het strand te lopen, best een pittig stukje. Heerlijke duik in de warme oceaan. Onvoorstelbaar. De life guards gaan naar huis, hun taak zit erop voor vandaag en even daarna drogen wij ons op en gaan wat eten ad overkant. En dat smaakt heerlijk, wraps etc en lopen terug, Riko alvast alleen vooruit, hij maakt prachtige foto's. Moe en voldaan zijn we gaan slapen.

2 augustus

De volgende dag gaan we al vroeg fietsen huren om de omgeving van St. Augustine te zien. Hebben besloten hetzelfde eettentje van gisteravond te bezoeken om te kijken of we daar ook kunnen ontbijten, en dat kan.
Lekker ontbeten en naar de mooie stad gegaan.
Over een geweldige brug gefietst. En daarna richting de burcht en de leuke straatjes ingegaan. Heerlijk en tussendoor gezellig een leuk terras op gezocht met een zangeres.
Daarna kerk bezocht met Presbyterianen, een soort protestants geloof.                                   We wandelen door het centrum verder en besluiten te gaan eten. vervolgens de fiets gepakt en gegeten bij het restaurant waar mijn mondhygiëniste was geweest, O.C. White’s Seafood and Spirits. Vervolgens fietsen gepakt en op naar camping.

3 augustus

De volgende dag fietsen ingeleverd.
We gaan direct na vertrek door naar Orlando, here we come! Maar eerst koffie en broodjes in de zaak waar ze heel veel vers verkopen. Geen geweldig weer.
Door naar Koa camping Orlando. Eerst regen, daarna warm, toilet spoelt niet door. Bar is er een hele tijd mee bezig. Ze hebben hier geen vacuüm pomp dus alles met de hand bleh. Uiteindelijk met zijn drietjes ih zwembad beland. Douchen, aankleden, niet piepen en lekker gaan eten en boodschappen doen.

4 augustus

Volgende ochtend, spannend, Ivo en Sanne komen vanavond. Yeah! Kunnen niet wachten en Bar is ook blij ook omdat hij t toilet heeft gerepareerd. Toch nog maar ff geprobeerd, want ‘s nachts en onderweg is t zo handig vooral voor Monique de "plasdoos”.

Willen we ontbijten, belt onze Ivo opeens, problemen met de Esta, visum voor Amerika. Hij mag niet mee met de vluchvt. Zwaar klote. Kunnen allemaal wel gillen. Niet zijn schuld, maar dat maakt niet uit nu.
Gauw online een nieuwe Esta aangevraagd, maar komt niet op tijd binnen. Wel geregeld met KLM om te boeken voor "gratis" tickets voor volgende dag. Pffff. Zij weer naar huis. Wij zijn ook murw geslagen. Bar pakt spullen en zegt hup wegwezen op naar de Outlet Shopping Center.
Zinnen verzetten. We hebben constant contact en goed nieuws, 99 procent dat ze komen!
‘s Avonds heerlijk tegenover de camping gegeten. Sushi en Grill héérlijk, en dat zeg ik, die niet van Sushi houdt. Ik had een soort nasi met kip salade en heerlijke soep vooraf. Riko Sushi en Berry noedels. Daarna aan de reislogger werken en slapen... bekaf.

5 augustus

Goed nieuws!! Vandaag komen ze! Ze zitten in t vliegtuig, yoohooo!
Wij gaan naar SEA World!
Sea World een prachtig park , niet normaal schitterde shows. Orka's, dolfijnen, zeeleeuwen, echt geweldig. En dan die achtbanen, woohoooo., we eten een middelmatige hamburger met koude patatjes, en dat voor de hoofdprijs.
Daarna naar de vuurwerkshow met DJ. Dansers op t podium lichtshow. Wat een gigantische fantastische afsluiting. De tijd ging zo snel. Dat betekent dat Ivo en Sanne zo gaan landen. Heerlijk. Ze hebben Wi-Fi dus houden ons op de hoogte.
Barry rijdt terug naar de camping en we kleden ons snel om, ff opfrissen, Uber besteld en naar t vliegveld.
Ze hebben ons niet gezien en Riko en ik vliegen op ze af, emotioneel en heerlijk ze bij ons te hebben. :’)
Bij de camper aangekomen heeft Barry de bedden voor ze opgemaakt en doen we een drankje. Douchen en slapen, morgen naar het pretpark: Islands of Adventure yes!!!

1. Jannie:
    7 augustus 2019
    Ik ben zo blij dat jullie nu bij elkaar zijn !! zoveel te vertellen en verwerken!! nu maar lekker gaan genieten met z’n allen!! dikke kus van mama en☕️🍰🍷🍺
  2. Rieky:
    8 augustus 2019
    Wauw gelukkig nu allemaal bij elkaar
    Veel plezier met de verdere reis ❤
  3. Lidia:
    8 augustus 2019
    Aaaahhhh wat fijn dat ze er zijn en jullie nu compleet zijn ❤️
  4. Carla:
    Heerlijk samen 🥰 veel plezier😘
  5. Ria:
    9 augustus 2019
    Ik geniet van jullie reisverhalen. Begrijp heel goed de emotie toen het hele gezin weer compleet was. Geniet met elkaar, liefs, Ria
  6. Yvonne Hemelrijk:
    9 augustus 2019
    Wat een pech voor ivo maar nu heerlijk samen lekker genieten met elkaar liefs yvon en peet
  7. Monique:
    11 augustus 2019
    Lief, en hartverwarmend jullie reacties. Het is zo'n bijzondere reis, hou alles bij in mijn notities. Gaan vandaag blog bijwerken, foto's zoals beloofd plaatsen.
    Gisteren Key West geweest, een paradijs zó mooi 🤩