Bont en Blauw, auw auw auw

28 juli 2019 - Townsend, Tennessee, Verenigde Staten

28 juli

Even acclimatiseren op deze camping. Gisteren veel gereden dus rustig ontbijten, opfrissen badkleding aan en bij de receptie Tubes regelen voor op het water, en dan met de stroomversnelling mee. Verder op kun je uitstappen bij Cowboy Tubing, daar word je met de bus meegenomen en afgezet bij andere kant vd rivier om weer op de camping te komen. Waterschoenen blijken niet overbodig. Ik haal ze op en Barry heeft een paar sneakers die er ook geschikt voor zijn. Riko waagt een 2de keer en gaat alvast bij de bus stop kijken in t winkeltje. We zijn redelijk droog gebleven dus doet Bar het in een plasticzakje in zijn zwembroek (waar eerst ook zijn mobiel in zat). Mobiel niet mee (op aanrader van zoon en moeder, wat natuurlijk overbodig gezeur werd genoemd) en de sleutel van de camper is verstopt. Daar gaan ze jut en jul. De vaart zit er goed in. Ik bemerkte al wat risicovollere stukken, en viel bijna om, maar ik bleef op wonderbaarlijke wijze zitten en bleef droog. Een echtpaar klapte voor me aan de kant oké, best grappig, en ze riepen: " Good job! ", naja, het was meer geluk dan wijsheid.
Barry kwam er achteraan, wij nog lachen... en Ja hoor daar ging ik, over de kop achterstevoren. Gelukkig was Bar in de buurt. Mijn band dreef verderop. Ik kreeg die van Barry en hij zwom als een gek naar de tube.
Met behulp van de mensen ad kant kon ik er weer op. Aangekomen bij Cowboy Tubing, stond Riko al te wachten waar we bleven. Ook hij had een steen geraakt . T leek de Ardeche wel, ben ik eens bont en blauw uitgekomen.
Riko kocht waterschoenen en t geld kwam drijfnat uit t plastic (toch geen overbodig gezeur, om die telefoon daar niet in te doen). Gelijk maar een goede koker voor geld en sigaretten gekocht.
Even daarna worden we opgehaald door een busje om weer verderop afgezet te worden. In het busje draait een meisje voor ons zich om: "I know your accent, Coomen djullie out Holland?”, vraagt ze. “My mother comes from Zeeland.”
Lekker gekwebbeld. Schijnen weinig Nederlanders hier te komen. Wijzelf hebben ze (bijna) niet gezien, 1x bij t ophalen vd camper. En onderweg zagen wij hun camper bij Shenandoah Valley staan.
Daarna lekker gaan lunchen bij t zelfde restaurant als gisteravond. Dit keer buiten, bij allemaal luidruchtige jonge Amerikaanse gezette vriendengroep. Ze hebben t gezellig, leuk om naar te kijken, minder leuk om naar te luisteren.
We besluiten nog een rondje te doen. 1 van ons gaat foto's maken en filmen. Ik besluit dat te doen, want je kunt maar tot 17.00 uur u met de bus dus nog 1 keertje gaat niet lukken. De mannen gaan lekker samen. Daarna tubes inleveren en chillen. Naast ons zit een soort verzamelplek, waar ook soms een film wordt gedraaid 's avonds, maar vanavond niet. Vanavond is er een soort Fancy Fair/Charity en wat oudjes spreken me aan. How nice en vertellen me over de omgeving hoe wonderful en nodigen ons uit om de volgende dag cupcakes te komen eten and games te doen with my family.

Na het douchen gaan we opzoek naar een andere eettent en lopen een aardig stuk. Maar nee, of al dicht of te ver. We besluiten voor de 3de keer toch weer naar ons restaurantje te gaan eten, het is daar tenslotte écht lekker (en als enige open). Ze hebben zelfs diverse soorten aardappels, vlees, groenten etc. Daarna moe en naar bed.

1. Maaike en Cas:
    1 augustus 2019
    Ik zag je al helemaal overdwars door de rivier gaan😂. Arme jij. Echt zo leuk al die verhalen! 💋
  2. Jannie:
    1 augustus 2019
    Weer een leuk verhaal! jullie maken veel mee! ❤️
  3. Miranda:
    1 augustus 2019
    Enjoy lieverds!😘..zo gaaf allemaal!
  4. Joël en Aster:
    2 augustus 2019
    Hilarisch en wat een aardige mensen ontmoeten jullie. Leuk hoor
  5. Lidia:
    2 augustus 2019
    Nice story, jullie maken wat mee 😃 super!!
  6. Miranda:
    2 augustus 2019
    Pfff.. wat een gave en bijzondere ervaringen! Geniet van al het moois! 😘