Cades Cove - Great Smokey Mountains - Dolly Parton’s Stampete Dinnershow

29 juli 2019 - Great Smoky Mountains National Park, Tennessee, Verenigde Staten

29 juli op tijd opgestaan, grootse plannen, 1e trip is naar Gades Cove, located in de Great Smokey Mountains. Net zoals alles voor ons gevoel, die dingen zijn enorm, volgens Bar nog groter dan Nederland.

We zien gieren onderweg naar Cades Cove. En een weg, heel mooi, maar smal en in een loop, eenrichtingsverkeer. Je kunt het vergelijken met de safaritour in Beekse Bergen, alleen was dit dan wel natuurlijk. De nevel hangt hier altijd tussen bergen, daardoor lijkt t alsof het rookt, vandaar de Great Smokey Mountains. Terwijl we deze route reden, stonden we opeens stil, barry schelden, “Wie gaat er nou hier midden op de weg stil staan, idioot.” Het had blijkbaar toch een reden, en we waren blij dat het gebeurde, het was namelijk een sein dat er iets te zien was. Terwijl de auto’s voor ons uit hun rechterramen hun telefoons tevoorschijn toveren, bedenken wij ons dat er vast iets aan de rechterkant te zien valt. En daar kwam het dan tevoorschijn, alsof het animatiefilm was van Disney, je kon de cartoon-muziek praktisch al horen. Een klein, zwart, baby beertje dat waarschijnlijk verdwaald is geraakt en zijn koppie net op het goede moment boven de struiken uitsteekt. Helaas te snel afgeschrokken door de menigte auto’s en flitsende camera’s, waardoor wij, natuurlijk, geen goede foto of goed filmpje konden maken, pietje pech.
Overal baptisten kerkjes neergezet.
Tijdens de route zien we 5 herten waarvan 1 met een jong.
Véél groen, prachtige lucht en weer mooie vlinders, libelles ea.
We lunchen tijdens de route en nemen voor de verandering, een hotdog, hamburger en pizza. Meer smaken zijn er niet. Er zit een winkel bij en de mannen kopen een mooi shirt ter herinnering aan deze mooie bijzondere plek.
We gaan een stuk wandelen, en weten dat je moet blijven opletten, ( slangen en)beren kun je ook hier natuurlijk tegenkomen. Overal staat wat je moet doen. Barry is altijd goed voorbereid en 0 procent bang.
We gaan langs de "oudheden", onze geschiedenis reikt natuurlijk veel langer terug.
Maar de Amerikaanse gidsen die er staan zijn apetrots erop, net als op hun volk.
We ontmoeten een Amerikaans echtpaar, die rondreizen en toevallig bij de Savannah het ándere Nederlandse echtpaar met dochter tegenkwamen (het Nederlandse gezin dat we hadden ontmoet bij het ophalen van de camper). ze vertelden dat zij  even vh pad afliepen richting het water en keken zo ad overkant naar een black bear, en zijn weer rustig teruggekeerd. Wij blijven op t pad. Goed plan.

We vervolgen onze route met de Camper op naar Pigeon Forge waar we om 18.00 uur een show willen bijwonen. Dolly Parton Stampete show met paarden en Bizons Ossen varkens , kippen witte duiven, een Dinner Show. Goed verzorgde dieren, waar ook controle op is.
Wij als enige Hollanders tussen de Cowboys yeehaw! T was eigenlijk om 18.00 uur uitverkocht. Moesten wachten tot 20.30 u maar t meisje die ons verwelkomde vond t zo sneu en zette ons op de waitinglist yes. En t lukte. Super tof en na afloop weer voor donker met de Camper terug om op de camping te zijn. Het eten was super lekker en show itself was echt amazing!

Toen we terug kwamen zaten we helemaal vol, maar daar kwamen de vrouwtjes met hun cupcakes van gisteravond. Enorm schattig en zoeter dan zoet. The Garbage can loved it hihi.

1. Maaike en Cas:
    5 augustus 2019
    Wat gaaf allemaal zeg. Je schrijft zo mooi, zo beeldend. Ik zie het gewoon voor me. Ik kan dus na de vakantie zeggen dat ik in Spanje en Amerika ben geweest 😊. 💋
  2. Yvonne Hemelrijk:
    5 augustus 2019
    Supergaaf allemaal en zo leuk om te lezen
    Wat hebben jullie al veel gezien!
    Liefs peet en yvon
  3. Lidia: