New York 20-7 tm 23-7

20 juli 2019 - Central Park, New York, Verenigde Staten

Hey dearest people,

Even een kort verhaal na 2 heftige fantastische drukke dagen. Het is 9.00 uur en we gaan straks ontbijten en pleite.

New York in a nutshell .

Na 2 top vluchten met Air France za avond aangekomen. 6 uur terug in de tijd. Ff wennen kan ik je zeggen. Dat geldt vooral voor mij haha. Overdag viel ik soms letterlijk gewoon in slaap in de bus op het dak in de brandende zon😎🤣😊

Mooi hotel Double Tree Hilton om de hoek van Broadway hartje Time Square West.

Hop on / off bus kaartjes voor 2 dagen en gaan. 1e dag ontbeten bij Subway, bus in uitstappen, wat winkels in, Empire Statebuilding wauw echt super.Onder weg kijk je je ogen uit. Die immense gebouwen die drukte, alles big. Bus in op naar boot om het Vrijheidsbeeld te zien. Zo' n enorme wachtrij, dus eruit heerlijk geluncht. Buiten op een terras.  Best uniek verder zie je hier voornamelijk fastfood tentjes.  En mensen mensen en nog eens mensen....prachtig warm weer.

Op naar de bus voor volgende trip Central Park maar dat ging niet meer.  Dus besloten de Night tour te maken en relaxen in t hotel.  Heerlijk...

Eten ging niet meer gauw weer drinken scoren in de rij voor de tour. Zou bijna niet lukken maar wij werden eruit gekozen om nog mee te gaan,  de bofferds.  De rest mocht wachten op de volgende of de volgende dag.

Prachtige tour niet te bevatten gewoon. Dat licht, die hoogtes, die prachtige gebouwen, over de  famous  Manhattan Bridge rijden. Dit kun je niet onder woorden brengen.

Daarna op zoek naar eten.

De tegenstelling tussen arm en rijk. Zwervers op straat het huisvuil de vieze ketens waar je je niet veilig voelt. Gauw eten en wegwezen.

Slapen en weer vroeg op dit keer een ander lekker ontbijttentje gevonden.

Op naar de bus naar de boot vh Vrijheidsbeeld en de Brooklyn bridge Ellis Island, Yersey City, over the Hudson etc.

Prachtige tocht zó mooi over dat water.  Helemaal dubbel gelegen om die overdreven Amerikaanse Guide die ons alles vertelde. Weinig Nederlanders overigens.

Daarna eten scoren bij een hotdogstand, die overal staan.

Die prijzen overal om chagrijnig van te worden.  En hoe onaardig ze kunnen zijn en soms weer zó behulpzaam vooral in ons hotel en ook bij de bussen.

Op naar Central Park fietsen gehuurd via de bustour prachtige  dingen en alle weergoden gezien. Van zon naar regen onweer zoiets nog nooit meegemaakt.

Helemaal doorweekt terug ondanks de regencapes hahaha. Zagen er niet uit.

Teruglopen ipv met de bus  zon was er weer volop en eten/tussendoortje  scoren douchen . Mooi aangekleed naar Wicked op Broadway. Enorme hoosbui dus taxi werd geregeld voor ons. Voor het theater afgezet, en failliet nadat we betaald hadden voor de drankjes en koekjes. Nederland is er niets bij.

Prachtige plekken in t theater. Nog nooit zoiets gezien. Zó schitterend en overweldigend......

Daarna gekeken op Broadway,  de gebouwen verlichting diversiteit.

En natuurlijk op zoek naar eten heerlijke fastfood gevonden zowaar!!!

En vermoeid naar bed.

Zometeen New York verlaten op naar de Camper en Washington.

Dag New York met je vele bijzondere mooie en harde kanten. We hebben je gezien een geweldige ervaring. Groots aantrekkelijk maar ook afstotelijk.  Once in a life time .

Veel plezier met lezen. Bedankt voor jullie reacties toen jullie onze blog ontvingen.  Dikke kussen xxx

Ps. We hebben wat foto's toegevoegd.

1. Maaike en Cas:
    23 juli 2019
    Wat schrijf je super! Ik zie het allemaal zo voor me. Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Zo gaaf! Geniet daar lieffies❤️. Kus van ons terug. X Cas en Maaike
  2. Rieky:
    23 juli 2019
    Leuk om het zo een beetje mee te maken
    Dikke X van mij
    Hier heerlijk warm ook 36 gr.
    Dus genieten we allemaal xx
  3. Yvonne Hemelrijk:
    23 juli 2019
    Wauw wat een Super leuk verhaal en wat hebben jullie nu al veel gezien ! Prachtige foto's wat zullen jullie genieten ...kijk uit naar t volgende verslag dikke kus en veel plezier liefs Peter en yvon
  4. Cindy:
    23 juli 2019
    Wat een super belevenis! En idd zo genieten wij ook een beetje mee.
    Lieverds, geniet van de relatieve rust in de camper nu. Dikke kus Peet, Cin en de kids.
  5. Jenny van der Zijden:
    24 juli 2019
    Wauw super goed geschreven, Mon. Jullie hebben veel gezien in een paar dagen tijd. Mooie foto’s en geniet nog van jullie vakantie🌴🥂🎉xxx liefs en groetjes uit Bali Victor, Jenny en kids
  6. Randy:
    24 juli 2019
    Klinkt allemaal fantastisch. Fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.. veel plezier nog de komende dagen met deze unieke ervaring.
  7. Jannie:
    24 juli 2019
    Wat fantastisch! ik reis helemaal met jullie mee!
    kijk uit naar de volgende blog! liefs mama ! 💋💋💋
  8. Gerrit Buntsma:
    25 juli 2019
    Een vlog..jeetje Monique, t leest als een spannend boek,ik ga ook een beetje mee op reis zo..gaaf dat jullie er zo op uit trekken en proberen zoveel mogelijk te zien,te doen en te relaxen ondanks een af en toe plaatselijke hoge dollarkoers..
  9. Lidia:
    25 juli 2019
    Hai there, wat geweldig, hoe gaaf is het om dáár naar theater te gaan 🤩. Enne New York toch maar mooi gezien. Mooie foto's, top! Heerlijk geschreven ben benieuwd naar jouw volgende blog. Liefs 😘
  10. Marjan:
    26 juli 2019
    Veel plezier met elkaar!!!🤗
  11. Carla:
    26 juli 2019
    Nou ontdekken we weer een talent van je😜 het schrijven van een reisverslag!
    Wat fijn dat jullie zo genieten, prachtige ervaring!
    We zien uit naar deel 2🥰 liefs Tinus en Carla
  12. Rene David:
    27 juli 2019
    ❤️ René
  13. Joël en Aster:
    31 juli 2019
    Wat een super reisverslag, het is net of we erbij zijn. Indrukwekkend en wat gaaf dat jullie naar een musical zijn geweest. Xxxx van ons