Washington DC baby!

24 juli 2019 - Millersville, Verenigde Staten

24/7 Vroeg wakker, douchen, koffie en thee maken, klaar vh ontbijt . En planning maken om naar Washington DC te gaan.

Dan ineens staat de wereld stil..... Ivo belt, hij is plotseling terug gekomen uit Kreta met  1 vriend .....
Ze vertrokken met zijn drieën,  3 kameraden op reis naar Cherso; Zon zuipen lol maken.
Hun vriend, 27 jaar, omgekomen met de scooter op de terugweg naar hun appartement ....

Even niets geplaatst uit respect,  en ‘t verdriet van onze zoon en dochter zo ver bij ons vandaan. ❤.

Nu onderweg met een Uber naar Washington DC.
Gedachten verzetten, prachtig weer, drukke wegen en auto's en taxi's die je voornamelijk in films ziet. Het was de eerste keer dat we een Uber namen, but we were blown away! We namen, uiteraard, de goedkoopste optie voor een Uber. Dit zou betekenen dat je in een ‘kleine’ auto opgehaald zou worden en van A naar B gebracht zou worden. Maar niks was minder waar haha! We zagen op ons beeldscherm dat er een typische, oude Amerikaan ons op zou halen in zijn grote, rode Dodge Durango. We waren alleen nog maar de vieze, New Yorkse yellowcabs gewend. Waarbij het van twee kanten kwam dat niemand in die taxi wilde zitten, niet de klanten, noch de bestuurder. Maar onze Amerikaan, onze Bruce, inclusief de naar beneden hangende, witte snor, vroeg waar wij vandaan kwamen, hoe we het vinden in ‘the USA’ en wat we die dag gingen doen. We gingen natuurlijk naar Washington, of zoals Bruce het noemde, simpelweg: ‘DC’.
Eenmaal aangekomen even gaan lunchen, salade klinkt goed, alles vers en gezond, ‘doe er maar 2.’ Big American, we hadden t kunnen weten, veel teveel, wel smakelijk and healthy.
Washington, iedereen netjes en zakelijk gekleed.
Op naar t Witte Huis, de Abraham Lincoln memoriam,  de Capital, wat een gebouwen, imposant,  en prachtige tuinen en bloeiende bomen.
Bezoek gebracht aan The National Museum of Natural History in Washington DC. Prachtig: Het ontstaan van de mensheid,  de dieren alles nagemaakt op ware grootte. De entree is gratis, een echte aanrader!

Daarna gewandeld door de prachtige tuinen.
Afgesloten met avondeten bij een Cubaans restaurant.  En het kwam weer met bakken uit de lucht. Gauw de Uber app voor de terugreis gereserveerd en ja hoor, hoosbui betekent het dubbele bedrag.  Ach, Karma is the bitch.

'S Avonds met zijn 3en in onze uitgeklapte slaapkamer op bed film kijken.  Waren zó moe, hebben maar de helft gezien. 22.30 uur was het klaar. Tandenpoetsen, afschminken en naar bed.

Ps. Nav onze 1ste blog wil ik iedereen bedanken voor zijn of haar reactie over onze reis en mijn “schrijfwijze”. We hebben veel contact met Ivo en Sanne en hopen dat zij nog onze kant op kunnen komen na de begrafenis. Het is hartverscheurend en we missen elkaar enorm. Zij reizen op deze manier ook een beetje mee........

1. Rene David:
    ❤️
  2. Cindy:
    27 juli 2019
    Wat een belevenissen weer. Gaaf om met jullie mee te mogen genieten!
    Maar oh oh oh wat is de afstand dan enorm als er zich zo een drama voltrekt. We denken aan jullie allemaal! 💋
  3. Lidia:
    27 juli 2019
    Lieve allemaal, wat erg te moeten lezen dat de vriend van Ivo door een ongeluk om het leven is gekomen, verschrikkelijk gewoon. Ik snap zo goed dat jullie er voor hem willen zijn. Daarom hoop ik dat ze nog jullie kant op komen. Heel veel sterkte, we denken aan jullie ❤️

Mooi en interessant het museum. Er is weer een mooi verhaal neergezet 👌
  4. Monique:
    27 juli 2019
    Thanks lieverds, vanavond plaatsen we weer nieuwe verhalen. Zijn nu onderweg naar Great Smokey Mountains met de Camperxxx
  5. Yvonne Hemelrijk:
    27 juli 2019
    Wat een verschrikkelijk bericht zeg zo verdrietig en wat lastig dan als je zover weg zit heel veel sterkte voor ivo en zijn vriend♥️...maar ondanks dit verdrietige nieuws super geweldige verhalen weer zo leuk om te lezen😍kijk alweer uit naar t vlgnde verslag...nou lieverds have fun en heel veel sterkte kus xx
  6. Gabi:
    28 juli 2019
    ❤️
  7. Maaike en Cas:
    28 juli 2019
    Wat verschrikkelijk. Gecondoleerd 😢. Ik lees nu het nieuws uit Nederland. Wat moet het voor jullie moeilijk zijn om nu zo ver weg te zijn. Knap dat jullie toch proberen door te gaan met de reis waar jullie zo lang naar uit hebben gekeken. Dit soort vreselijke gebeurtenissen leren ons allemaal om echt te genieten van het leven. Nu ik mijn geschreven stukje teruglees denk ik: staat dat niet raar, wat ik schrijf? Het blijft altijd lastig om hier de juiste woorden te vinden. Ik denk aan jullie, Sanne en Ivo❤️.
  8. Monique:
    29 juli 2019
    Weer onwijs bedankt voor alle lieve en enthousiaste reacties daar genieten wij ook van. Niets is raar!
  9. Joël en Aster:
    31 juli 2019
    Lieverds gecondoleerd van ons. Een vreselijke tragedie en wat voelt de afstand dan groot heh. Als je maar bij elkaar bent, kan delen en elkaar kan vasthouden, dat maakt de grootste ramp een klein beetje dragelijker. Liefs en heel veel sterkte van ons schatten xxxxxx